Dyk Dig Fri


Skogen eller containern?

Posted in dumpster diving,dumstra,Dykrapporter av junkfoodgteborg på oktober 15, 2010

Containern och dumstring slutar aldrig att förvåna en, även fast man gång på gång alltid konstaterar när man kommer hem med sin mat att det är helt sjukt att allt detta har slängts och hur underbart god mat man ska laga denna gång, varje gång lika nöjd och med ett fett leende! =)

Denna kväll så hittade jag färska kantareller! Champinjoner hittar man ofta och som svampälskare är det alltid lika uppskattat, men att hitta kantareller var grymt. Har inga svampställen och inget superöga eller känsla för att hitta svamp, vilket jag tycker är lite tråkigt.. men nu kan man ju ställa sig frågan om man ska leta i skogen eller i containern nästa gång?

kantareller var inte det enda som jag fyllde matkassen med, jag låter bilden tala för sig.

puss!
/SFB

2 svar to 'Skogen eller containern?'

Subscribe to comments with RSS eller TrackBack to 'Skogen eller containern?'.

  1. Therése said,

    jag blir så ledsen på affärers el. denna världs slöseri.

    Supergott med svamp! heja heja.. ta till vara på läckerheterna


    • Ja, heja heja till alla som älskar sopor!!


Kommentera

