Dyk Dig Fri


Tisdagsdumpstring, bra för humöret men dåligt för kroppen!

Posted in Dykrapporter av junkfoodgteborg på januari 27, 2010

Gårdagens dyk gav gott om bullar och en förkylning. Ett klart värt byte, tycker jag!

Igår var vi ute, målet var Partihallarna i Gamlestan. Det var kallt, men fritt från snö och stämningen var bra. Vi hade redan kvällen innan fått tips – en bekant till oss hade berättat att de inte kunnat ta med sig allt när de var där.

Vi var fyra personer anlände till Hallarna, och det första vi såg var flera kartonger färska tomater. De var riktigt kalasfina, och vi tog ett femtontal. Sedan fann vi lite random grejer som inte gick att använda – på parkeringsplatsen låg kartonger med frostskadad färsk sallad (gud vad jag längtar efter våren!) och vi hittade gamla klementiner och nån halv paprika.

Sen kom vi till brödcontainern, som var öppen och det ljuvligaste jag någonsin sett, tjockis som jag är. Det fanns så mycket kakor, bullar och bröd att man fick klättra upp på att berg av mat för att komma åt det finaste.

I den sista containern hittade vi även några purjolökar och lite selleri.

Totala fynden inkluderade:

  • 2 stora kartonger och två mindre askar dammsugare
  • Ett paket bondkakor och ett paket andra kakor och ett paket chocolate chip cookies
  • 5 burkar pepparkakor
  • 2 vaniljlängder
  • 5 påsar bullar (vanilj och kanel)
  • X paket bröd, höll inte räkningen direkt
  • ca 15 tomater
  • 3 purjolökar
  • ett knippe selleri

Vi bedömde att med tanke på våra bra fynd och den låga temperaturen (och de frestande dammsugarna) att vi inte behövde avverka kvällens andra mål. Hela dyket tog kanske 150 minuter inklusive promenaden till och från gamlestadstorget, så det var rätt lång tid vi höll på, men resultatet var bra. Inte exceptionellt, men bra.

Idag känner jag mig lite småförkyld – hade sämre kläder än jag borde haft igår, och känner mig ovanligt tjock (höhö).

Bild från brödcontainern kommer upp så snart som jag får tag i dem!

// Stringburka

3 svar to 'Tisdagsdumpstring, bra för humöret men dåligt för kroppen!'

Subscribe to comments with RSS eller TrackBack to 'Tisdagsdumpstring, bra för humöret men dåligt för kroppen!'.

  1. Katt said,

    Hej ärade systrar och bröder🙂

    är boendes i stockholm, och har på senast känt mig mycket, starkt sugen på att börja DD, dock har jag inga likasinnade i min närhet, vilket är det ända som just nu håller mig tillbaks. Skönt att höra om andra som gör’t dock, keep up the good work!!

    Kärlek och respekt, om och om igen. / Katt


    • Finns gott om dykare i Stockholm vad jag vet! Kolla in trashwiki och frigan.se, där kanske du kan få kontakt med några!


  2. […] Nej – jag har inte börjat gräva själv. Men kolla in mina vänners fynd – här har vi bloggen dykdigfri med sina rapportage om hur de hittar näringsrik, grymm mat. […]


Kommentera

